Рорі Сазерленд — віцепрезидент агенції Ogilvy, один із найвпливовіших рекламістів у світі. У своїй книжці «Алхімія. Як народжуються шалені ідеї» він радить не обмежуватися логікою, ухвалюючи різноманітні рішення — щодо маркетингу та реклами, податків і охорони здоров’я, екологічних рішень і пенсійних заощаджень. Чому? Ми ризикуємо придумати ідеальне рішення для світу, де люди діють раціонально. Однак такого світу немає.
Що ж радить автор? Він не дає чітких інструкцій, але через історії та приклади дає поради, над якими хочеться подумати. І не один раз, а щоразу, коли треба придумати дієве рішення.
Виписала собі 10 порад із цитатами, до яких планую повертатися.
- Логіка має бути інструментом, а не обмежувачем. Залиште місце для магії.
«Розв’язувати проблеми раціонально — це як грати у гольф тільки в одному клубі».
Ми всі ухвалюємо рішення не так раціонально, як думаємо. Ми не усвідомлюємо власних мотивів. Те, що є насправді, і те, як ми його бачимо, — часто дві великі різниці. Водночас людське сприйняття часто важливіше за об’єктивну реальність.
«Якщо бізнес по-справжньому хоче догодити клієнтам, він має ігнорувати їхні слова, натомість думати про їхні почуття».
- Щоб не припускатися дурних помилок, навчіться не бути весь час розумниками. Перш ніж назвати щось нерозумним, подумайте двічі.
«Протилежне до гарної ідеї теж може бути гарною ідеєю».
- Іноді корисно ставити наївні запитання, відповіді на які, здаються цілком очевидними. Не бійтеся бути банальними. Так можна знайти зовсім неочікуване рішення.
- Заохочуючи раціональну поведінку, не обмежуйтеся раціональними аргументами. Щоб змусити людей робити щось правильне, часом треба запропонувати їм неправильну причину.
«Дайте людям причину, і вони, можливо, не захочуть змінювати поведінку. Але дайте людям поведінку — і причини вони знайдуть самі».
- Не розробляйте нічого для «середньостатистичної людини». Такої не існує.
- Будьте непередбачуваними. Фахівець із маркетингу має боятися очевидного.
- Куди спрямовано нашу увагу, туди прямують і наші відчуття.
Ми сильно переоцінюємо значення того, на що звертаємо увагу.
«Мабуть, сучасний еквівалент молитви — зробити фото їжі перед тим, як її з’їсти».
«Квітка — це лише бур’ян, який має ресурси на рекламу».
- Не варто переоцінювати статистику та великі дані.
«Більше даних — правильне рішення. Або ні».
- Дрібниці — це важливо. Але контекст вирішує все.
- Секрет ефективного плацебо — треба, щоб його було важко здобути. Потребувало багато зусиль чи коштів.
«Вино смакує краще, якщо наливати його з масивнішої пляшки. Знеболювальні діють ефективніше, якщо коштують дорого. Майже будь-чого хочеться більше, якщо людина думає, що це важко дістати, і майже будь-якою річчю приємніше володіти, якщо її випущено під відомим брендом».
P. S. «…тебе ніколи не звільнять за те, що ти мислиш логічно. Навіть якщо твої аргументи прісні й невигадливі, навіть якщо помилятимешся — навряд чи тебе дуже звинувачуватимуть. Набагато легше втратити роботу через брак логіки, аніж брак уяви. Трагедія в тому, що логіка приводить вас у те саме місце, що й ваших конкурентів».
Коментарі ()