#книги
Логіка — це не завжди добре

Рорі Сазерленд — віцепрезидент агенції Ogilvy, один із найвпливовіших рекламістів у світі. У своїй книжці «Алхімія. Як народжуються шалені ідеї» він радить не обмежуватися логікою, ухвалюючи різноманітні рішення — щодо маркетингу та реклами, податків і охорони здоров’я, екологічних рішень і пенсійних заощаджень. Чому? Ми ризикуємо придумати ідеальне рішення для світу, де люди діють раціонально. Однак такого світу немає.

Що ж радить автор? Він не дає чітких інструкцій, але через історії та приклади дає поради, над якими хочеться подумати. І не один раз, а щоразу, коли треба придумати дієве рішення.

Виписала собі 10 порад із цитатами, до яких планую повертатися.

  1. Логіка має бути інструментом, а не обмежувачем. Залиште місце для магії.

«Розв’язувати проблеми раціонально — це як грати у гольф тільки в одному клубі».

Ми всі ухвалюємо рішення не так раціонально, як думаємо. Ми не усвідомлюємо власних мотивів. Те, що є насправді, і те, як ми його бачимо, — часто дві великі різниці. Водночас людське сприйняття часто важливіше за об’єктивну реальність.

«Якщо бізнес по-справжньому хоче догодити клієнтам, він має ігнорувати їхні слова, натомість думати про їхні почуття».

  1. Щоб не припускатися дурних помилок, навчіться не бути весь час розумниками. Перш ніж назвати щось нерозумним, подумайте двічі.

«Протилежне до гарної ідеї теж може бути гарною ідеєю».

  1. Іноді корисно ставити наївні запитання, відповіді на які, здаються цілком очевидними. Не бійтеся бути банальними. Так можна знайти зовсім неочікуване рішення.
  1. Заохочуючи раціональну поведінку, не обмежуйтеся раціональними аргументами. Щоб змусити людей робити щось правильне, часом треба запропонувати їм неправильну причину.

«Дайте людям причину, і вони, можливо, не захочуть змінювати поведінку. Але дайте людям поведінку — і причини вони знайдуть самі». 

  1. Не розробляйте нічого для «середньостатистичної людини». Такої не існує.
  1. Будьте непередбачуваними. Фахівець із маркетингу має боятися очевидного.
  1. Куди спрямовано нашу увагу, туди прямують і наші відчуття.

Ми сильно переоцінюємо значення того, на що звертаємо увагу.

«Мабуть, сучасний еквівалент молитви — зробити фото їжі перед тим, як її з’їсти».

«Квітка — це лише бур’ян, який має ресурси на рекламу».

  1. Не варто переоцінювати статистику та великі дані.

«Більше даних — правильне рішення. Або ні».

  1. Дрібниці — це важливо. Але контекст вирішує все.
  1. Секрет ефективного плацебо — треба, щоб його було важко здобути. Потребувало багато зусиль чи коштів.

«Вино смакує краще, якщо наливати його з масивнішої пляшки. Знеболювальні діють ефективніше, якщо коштують дорого. Майже будь-чого хочеться більше, якщо людина думає, що це важко дістати, і майже будь-якою річчю приємніше володіти, якщо її випущено під відомим брендом».

P. S. «…тебе ніколи не звільнять за те, що ти мислиш логічно. Навіть якщо твої аргументи прісні й невигадливі, навіть якщо помилятимешся — навряд чи тебе дуже звинувачуватимуть. Набагато легше втратити роботу через брак логіки, аніж брак уяви. Трагедія в тому, що логіка приводить вас у те саме місце, що й ваших конкурентів».

Коментарі ()