#ЩоЧитатиЩобПисати
Як знайти свою інтонацію?

Передусім розберімося, що таке «інтонація» або стиль письма. Це відбиток вашого досвіду та світогляду в тексті. Вона складається зі слів, які ви обираєте, ритми фрази, конструкцій і довжини речень та абзаців. Завдяки інтонації вас можна вгадати з перших фраз текст. Це ознака того, що ви самодостатній автор. Якщо вас не можна відрізнити з-поміж інших авторів, вам потрібно працювати над власною інтонацією. Як?

Перестаньте випендрюватися й будьте собою. Ви ж не вдаєте казна-що, коли обговорюєте проблеми з найліпшим другом на кухні? Так із читачами не варто.

Не соромтеся себе, свого досвіду, своєї історії. Те, де ви народилися, як росли, з ким спілкувалися, ким працювали, формує вашу особливу мову.

Подружіться зі словниками. Тлумачні, технічні, фразеологічні словники – це бездонне джерело для збагачення вашої мови.

Грайте із синонімами. Так, є різні забави! Пишете тексти? Перебирайте синоніми. Грайте із синонімами. Намагайтеся згадати різноманітні синоніми для звичного слова, відчути їхні відтінки й вибрати той, який пасує якнайкраще в конкретному реченні.

Стежте за авторами з сильною інтонацією. Помічайте, як вони будують фрази, які художні засоби використовують (алегорії, порівняння, метафори), які речення й абзаци роблять (короткі чи довгі). При цьому не копіюйте сліпо, а думайте, що вам теж підходить.

Викидайте непотрібні подробиці, але додавайте промовисті деталі в тексті. Уникайте зайвих слів і неточних формулювань.

Не чекайте натхнення, пишіть щодня. Коли не пишете, формуйте думки в голові, щоб потім перенести на папір чи набрати на клавіатурі.

«Не чекайте диктування згори, осяяння, стану екстазу – сідайте і пишіть, а решту часу думайте. Виробляйте свою інтонацію на рівні потоку думки».

За мотивами книжки «Автор, ножницы, бумага: Как быстро писать впечатляющие тексты. 14 уроков» Миколи Кононова.

P. S. Сама книжка мене не дуже вразила. Сумнівне співвідношення ціни й користі. Так, оформлення дуже гарне. І назва так багато обіцяє. Але! Чогось нового я не дізналася. Автор спробував охопити багато питань – від пошуку теми, проведення інтерв’ю до стандартів роботи редакції – і вийшло трохи поверхово. Крім того, хто цільова аудиторії книжки – копірайтери, журналісти, редактори? Я так і не зрозуміла.

  • Книжкова полиця 2018: 34/100
  • Жанр: нон-фікшн
  • Тематика: копірайтинг
  • Кількість сторінок: 272
  • Час на прочитання: 3 дні
  • Країна: РФ
  • Моя оцінка: 7

Коментарі (0)